Przydatne artykuły dla naszych pacjentów...

Marchewka

Idealna na wzrok

Marchewka

14.03.2013 Zespół Redakcyjny eMedea

Dużo minerałów i mało kalorii – oto krótka reklama marchewki. Do tego dochodzi fakt, ze warzywo to posiada w sobie bardzo dużo witaminy A, odpowiedzialnej głównie za wzrok. Jeżeli masz problemy z przyzwyczajeniem oczu do ciemności, np. w sali kinowej, lub męczy Cię czytanie książek – powinieneś wzbogacić swoją dietę o marchewkę właśnie. Wystarczy około 10 dag. dziennie, by zawarty w niej karoten, czyli prowitamina A wyostrzyła wzrok, wyregulowała prace jelit czy utrzymała w dobrej formie wątrobę. Marchewka ma w sobie także dużo witaminy B1, B2, PP, KK, wapnia, potasu, żelaza, miedzi, fosforu, a nawet jodu. Składniki te wpływają na cerę i karnację, wygładzają zmarszczki i nadają skórze zdrowy koloryt. Zawiera też kwas foliowy, kwas jabłkowy, inozytol oraz pektyny, które ułatwiają poprawne funkcjonowanie jelit i trawienie pokarmów. Spożywana na surowo ma w sobie najwięcej wartości odżywczych. 

Udostępnij ten wpis na portalu społecznościowym lub komunikatorze - niektóre z dolegliwości opisanych na stronie eMedea.pl dotyczą wielu ludzi. Udostępniając informacje pomagasz.

Udostepnij na Facebooku dolegliwość Udostepnij Naszej-Klasie dolegliwość Udostępnij na Tweeterze Udostępnij na Tweeterze